22 Ağustos 2019 Perşembe

Otobanda Kaçak Geçiş Yaparsanız Ne Olur?


OGS kullanan sayısı gözlemlediğim kadarıyla bir hayli azaldı. Peki gerçekte de rakamlar böyle mi diye hızlıca Google’ladığımda “otoyol ve köprü geçişlerinde kullanıma sunulan Hızlı Geçiş Sistemi'nde (HGS) abone sayısı 11,27 milyona ulaşırken, Otomatik Geçiş Sistemi'ne (OGS) abone olan sayısı ise 1,96 milyon olarak açıklandı.” Şeklinde 2018 yılı Nisan ayında çıkan haberlere rastladım.

Ben azınlıkta olan OGS kullanıcılarından biriyim. Memnun olduğum için de HGS’ye geçiş yapmayı hiç düşünmedim. Ancak geçtiğimiz Temmuz sonunda tatil için Marmaris’e giderken Aydın otoyolunu kullandığımda gişe çıkışında “kaçak geçiş” uyarısı aldım. Bu arada arabadaki cihazdan da OGS okuduğunda çıkan ses çıkmadı. Ailece acaba hızlı geçtiğimiz için mi okumadı falan diye düşünürken tatil kafasında olduğumuz için çok üzerinde durmadık. Tatil dönüşü yine aynı otoyolu kullanırken bu kez gişelerden geçişte özellikle çok yavaş sürdüm. Bu sefer ne “kaçak geçiş” uyarısı yaptı ne de arabadaki OGS’den okuduğuna dair ses çıktı.

Hal böyle olunca, önce OGS’nin geçerlilik süresi mi bitti diye düşündüm, maillerimden son OGS ekstreme baktım, 2020 yazına kadar geçerli olduğunu gördüm. Ardından da e-devlet’e girip OGS kayıtlarımı kontrol etmeye başladım.  Temmuz sonunda OGS kullanımı göstermediği gibi kaçak geçiş sorgulamasında da Temmuz sonu için herhangi bir kayıt gözükmüyordu. Aklıma geldikçe e-devlet’e girip kontrol etmeye devam ettim ama ne normal geçiş ne de kaçak geçiş kaydı çıkmadı.

Bugün sorgulama dönemini son 6 ay şeklinde genişletince Nisan ayının 6’sına ilişkin bir kaçak geçiş kaydı olduğunu gördüm. O tarih, eşimin doğum günü olması sebebiyle benim için özel gün statüsünde olduğundan ne yaptığımı hatırlıyordum ve gerçekten de kayıttaki gibi Çeşme otoyolunu kullanmıştım. Kontrol ettiğimde Garanti Bankası’nın bu kaçak geçişe ilişkin ödemeyi de daha sonra yaptığını teyit ettim. Bu durum bana şunu gösterdi: demek ki Temmuz sonundaki otoyol kullanımlarımda kaçak geçiş statüsüne geçince OGS’min bağlı olduğu Garanti Bankası kredi kartıma yansıyacak.

Sizin de benzer bir tecrübeniz olursa aklınızda bulunsun…
 
E-Devlet Sorgulama Ekranı
Garanti Bankası OGS Hareketleri


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder