Kanunun tanıdığı bir aylık sürenin sona erdiği 10 Eylül tarihi itibarıyla
QNB Finansbank yazılı talebime herhangi bir geri dönüş yapmadı. Bu da bana
kendilerini Kişisel Verileri Koruma Kurulu’na şikayet etme hakkı verdi. İlgili
düzenlemeye ilişkin açıklama KVK Kurumu’nun websitesinde açıkça şu şekilde
yapılmış:
İlgili kişinin şikayet yoluna başvurulabilmesi için ilk olarak veri
sorumlusuna Kanunun 13. maddesi uyarınca yapmış olduğu başvurunun reddedilmesi,
verilen cevabın yetersiz bulunması veya 30 gün içinde başvuruya cevap
verilmemiş olması gereklidir. İlgili kişilerin veri sorumlusuna başvurmadan
doğrudan Kurula şikayet yoluna gitmesi mümkün değildir.
Buna istinaden Kurula şikayet etmeden önce Kurumun danışma hattı olan ALO
198 Veri Koruma Hattı Bilgi Danışma Merkezi’ni arayarak durumu anlattım ve
yazılı başvuruda dikkat etmem gereken hususları öğrendim. Ardından 11 Eylül
tarihinde Kurula şikayetimi gönderdim.
Kanunda Kurulun, şikâyet üzerine yapacağı inceleme sonunda cevap vermesi
öngörülmüş, şikâyet tarihinden itibaren altmış gün içinde herhangi bir cevap
verilmezse talebin reddedilmiş sayılacağı hükme bağlanmıştır. Buna göre,
şikâyet tarihinden itibaren altmış günlük sürenin geçmesiyle idari yargıda dava
açma süresi başlayacaktır.
Aşağıda gördüğünüz ifadelerle şikayetimi ilettim, bakalım önümüzdeki
süreçte neler olacak? Gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğim…
-------------------
Kişisel Verileri Koruma Kurumu
Kişisel Verileri Koruma Kurulu
Nasuh Akar Mahallesi
1407. Sok. No:4, 06520
Çankaya/Ankara
10 Ağustos 2019 tarihinde ekte
çıktısı bulunan elektronik posta ile müşterisi olduğum QNB Finansbank A.Ş.’den
24/3/2016 tarihli ve 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununa
dayanılarak tarafıma ait kişisel verilerim hakkında bilgi talep ettim.
Enpara.com müşterisiyim ve beni
bu bankadan aradığını söyleyen şüpheli bulduğum bir görüşme sonrasında
yukarıdaki şekilde bilgi talep etme gereği duydum. Enpara.com, QNB
Finansbank'ın sunduğu bir bankacılık uygulamasıdır, ayrı bir iştiraki değildir.
Bir parçası olarak QNB Finansbank'ın tabi olduğu tüm kanun ve yönetmeliklere
tabidir.
Ekteki maildeki şekilde bilgi
talep etmemin sebebi, 10 Ağustos 2019 Cumartesi günü saat 13:43’te
+9908502233663 numaralı telefondan kullanmakta olduğum 0555 *** ** ** numaralı
hattımdan arandım. Arayan kişi adımı ve soyadımı söyleyip ben olduğumu teyit
ettikten sonra bankanızdan aradığını ve kullanmakta olduğum kredi kartını
“Enpara Combo Kart” ile değiştireceklerini, gönderi için ev veya iş adresimden
hangisini tercih ettiğimi sordu. İş adresimi tercih ettiğimi söylediğimde iş
adresimi açık adres şeklinde okudu ve paylaştığı bilgi doğruydu. Ardından
mevcut Enpara kredi kartım ile faydalandığım kampanyadan son bir yıl içerisinde
elde ettiğim gelir tutarını söyledi ve bu bilgi de doğruydu. Kartı göndermeden
önce son bir onay süreci olduğunu, bu sebeple beni telesekreter sistemine
bağlayacağını, bu aşamada bazı bilgileri girdikten sonra tekrar kendisine
bağlanacağımı söylediğinde bunun bir dolandırıcılık girişimi olduğunu
düşündüğümü, beni arayan numaranın Enpara’nın telefonumda kayıtlı numarası
olmaması sebebiyle telefon üzerinden bilgi paylaşamayacağımı söyledim. Telefon
açan kişi bu cevabım üzerine telefonu yüzüme kapattı. Vakit kaybetmeden aynı
gün saat 13:51’de 0850 222 36 63 numaralı Enpara müşteri hizmetlerini arayıp
şüpheli işlem bildiriminde bulunmak istediğimi söyledim. Yukarıda bahsettiğim tüm
detayları paylaştım. Görüştüğüm müşteri temsilcisi bunun bir dolandırıcılık
vakası olabileceğini, yaptığım
bildirim sebebiyle bankası adına teşekkür ettiğini söyledi.
İsim, soyisim, cep telefonu
numarası, iş adresi, kredi kartı kampanyasından kazandığım ödül tutarı gibi
kişisel bilgilerimin veri sorumlusu olan QNB Finansbank A.Ş.'den, onayım
olmadan sehven ya da çalınma yöntemi ile kötü niyetli üçüncü kişilere transfer
edildiğinden şüpheleniyorum.
Bununla beraber, bu konuda benzer
vakaların benim gibi QNB Finansbank A.Ş.'nin başka müşterilerinin de başına
geldiği internet üzerinden erişebildiğim şikayetlerden gözükmektedir:
Yukarıdaki
bildirimleri göz önünde bulundurarak veri sorumlusu bankanın bu durumla ilgili
Kişisel Verilerin Korunması Kurumu'na bilgi verip vermediği bilgisini, bu konunun
ivedilikle araştırılarak, her türlü düzeltici faaliyetin alınması, mevcut ya da
doğabilecek her türlü zararımın karşılanmasını veri sorumlusundan talep etmeme
rağmen veri sorumlusuna Kanunun 13. maddesi uyarınca yapmış olduğum başvuruya
30 gün içinde cevap verilmemiştir. Başvurumu veri sorumlusunun websitesinde (https://www.qnbfinansbank.enpara.com/guvenlik/gizlilikPolitikasi.aspx)
belirtilen kkvk_bilgi@qnbfinansbank.com
adresine e-posta ile 10 Ağustos 2019 tarihinde iletmiş olmama rağmen 30 günlük
süre içerisinde veri sorumlusu herhangi bir bilgilendirme yapmamıştır. İşbu
sebeple, Kanun’un “Kurula Şikâyet” başlıklı 14 üncü maddesine dayanarak veri
sorumlusu olan QNB Finansbank A.Ş.’yi Kurulunuza şikayet etmekteyim.
Gereğini bilgilerinize arz ederim.
Saygılarımla,
Volkan Yorulmaz
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder