10 Eylül 2019 Salı

Veri Sorumlusu QNB Finansbank'ı Şikayet Ettim

QNB Finansbank markası olan Enpara.com’un kişisel verilerimi koruyamadığını, bu veriler kullanılarak tarafımı dolandırmaya çalışan kişilerle telefon görüşmesi yapmak suretiyle muhatap olduğumu, olayı Enpara.com müşteri hizmetlerine ilettiğimi ve aynı zamanda Kişisel Verileri Koruma Kanunu’ndaki ilgili düzenlemelere göre veri sorumlusu pozisyonundaki QNB Finansbank’tan konuyla ilgili bilgi talep ettiğimi sizlerle bu içerik vasıtasıyla paylaşmıştım.


Kanunun tanıdığı bir aylık sürenin sona erdiği 10 Eylül tarihi itibarıyla QNB Finansbank yazılı talebime herhangi bir geri dönüş yapmadı. Bu da bana kendilerini Kişisel Verileri Koruma Kurulu’na şikayet etme hakkı verdi. İlgili düzenlemeye ilişkin açıklama KVK Kurumu’nun websitesinde açıkça şu şekilde yapılmış:


İlgili kişinin şikayet yoluna başvurulabilmesi için ilk olarak veri sorumlusuna Kanunun 13. maddesi uyarınca yapmış olduğu başvurunun reddedilmesi, verilen cevabın yetersiz bulunması veya 30 gün içinde başvuruya cevap verilmemiş olması gereklidir. İlgili kişilerin veri sorumlusuna başvurmadan doğrudan Kurula şikayet yoluna gitmesi mümkün değildir.

Buna istinaden Kurula şikayet etmeden önce Kurumun danışma hattı olan ALO 198 Veri Koruma Hattı Bilgi Danışma Merkezi’ni arayarak durumu anlattım ve yazılı başvuruda dikkat etmem gereken hususları öğrendim. Ardından 11 Eylül tarihinde Kurula şikayetimi gönderdim.

Kanunda Kurulun, şikâyet üzerine yapacağı inceleme sonunda cevap vermesi öngörülmüş, şikâyet tarihinden itibaren altmış gün içinde herhangi bir cevap verilmezse talebin reddedilmiş sayılacağı hükme bağlanmıştır. Buna göre, şikâyet tarihinden itibaren altmış günlük sürenin geçmesiyle idari yargıda dava açma süresi başlayacaktır.

Aşağıda gördüğünüz ifadelerle şikayetimi ilettim, bakalım önümüzdeki süreçte neler olacak? Gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğim…



-------------------

Kişisel Verileri Koruma Kurumu
Kişisel Verileri Koruma Kurulu
Nasuh Akar Mahallesi 
1407. Sok. No:4, 06520
Çankaya/Ankara 

10 Ağustos 2019 tarihinde ekte çıktısı bulunan elektronik posta ile müşterisi olduğum QNB Finansbank A.Ş.’den 24/3/2016 tarihli ve 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununa dayanılarak tarafıma ait kişisel verilerim hakkında bilgi talep ettim.

Enpara.com müşterisiyim ve beni bu bankadan aradığını söyleyen şüpheli bulduğum bir görüşme sonrasında yukarıdaki şekilde bilgi talep etme gereği duydum. Enpara.com, QNB Finansbank'ın sunduğu bir bankacılık uygulamasıdır, ayrı bir iştiraki değildir. Bir parçası olarak QNB Finansbank'ın tabi olduğu tüm kanun ve yönetmeliklere tabidir.

Ekteki maildeki şekilde bilgi talep etmemin sebebi, 10 Ağustos 2019 Cumartesi günü saat 13:43’te +9908502233663 numaralı telefondan kullanmakta olduğum 0555 *** ** ** numaralı hattımdan arandım. Arayan kişi adımı ve soyadımı söyleyip ben olduğumu teyit ettikten sonra bankanızdan aradığını ve kullanmakta olduğum kredi kartını “Enpara Combo Kart” ile değiştireceklerini, gönderi için ev veya iş adresimden hangisini tercih ettiğimi sordu. İş adresimi tercih ettiğimi söylediğimde iş adresimi açık adres şeklinde okudu ve paylaştığı bilgi doğruydu. Ardından mevcut Enpara kredi kartım ile faydalandığım kampanyadan son bir yıl içerisinde elde ettiğim gelir tutarını söyledi ve bu bilgi de doğruydu. Kartı göndermeden önce son bir onay süreci olduğunu, bu sebeple beni telesekreter sistemine bağlayacağını, bu aşamada bazı bilgileri girdikten sonra tekrar kendisine bağlanacağımı söylediğinde bunun bir dolandırıcılık girişimi olduğunu düşündüğümü, beni arayan numaranın Enpara’nın telefonumda kayıtlı numarası olmaması sebebiyle telefon üzerinden bilgi paylaşamayacağımı söyledim. Telefon açan kişi bu cevabım üzerine telefonu yüzüme kapattı. Vakit kaybetmeden aynı gün saat 13:51’de 0850 222 36 63 numaralı Enpara müşteri hizmetlerini arayıp şüpheli işlem bildiriminde bulunmak istediğimi söyledim. Yukarıda bahsettiğim tüm detayları paylaştım. Görüştüğüm müşteri temsilcisi bunun bir dolandırıcılık vakası olabileceğini, yaptığım bildirim sebebiyle bankası adına teşekkür ettiğini söyledi.

İsim, soyisim, cep telefonu numarası, iş adresi, kredi kartı kampanyasından kazandığım ödül tutarı gibi kişisel bilgilerimin veri sorumlusu olan QNB Finansbank A.Ş.'den, onayım olmadan sehven ya da çalınma yöntemi ile kötü niyetli üçüncü kişilere transfer edildiğinden şüpheleniyorum.

Bununla beraber, bu konuda benzer vakaların benim gibi QNB Finansbank A.Ş.'nin başka müşterilerinin de başına geldiği internet üzerinden erişebildiğim şikayetlerden gözükmektedir:


Yukarıdaki bildirimleri göz önünde bulundurarak veri sorumlusu bankanın bu durumla ilgili Kişisel Verilerin Korunması Kurumu'na bilgi verip vermediği bilgisini, bu konunun ivedilikle araştırılarak, her türlü düzeltici faaliyetin alınması, mevcut ya da doğabilecek her türlü zararımın karşılanmasını veri sorumlusundan talep etmeme rağmen veri sorumlusuna Kanunun 13. maddesi uyarınca yapmış olduğum başvuruya 30 gün içinde cevap verilmemiştir. Başvurumu veri sorumlusunun websitesinde (https://www.qnbfinansbank.enpara.com/guvenlik/gizlilikPolitikasi.aspx) belirtilen kkvk_bilgi@qnbfinansbank.com adresine e-posta ile 10 Ağustos 2019 tarihinde iletmiş olmama rağmen 30 günlük süre içerisinde veri sorumlusu herhangi bir bilgilendirme yapmamıştır. İşbu sebeple, Kanun’un “Kurula Şikâyet” başlıklı 14 üncü maddesine dayanarak veri sorumlusu olan QNB Finansbank A.Ş.’yi Kurulunuza şikayet etmekteyim.

Gereğini bilgilerinize arz ederim.

Saygılarımla,

Volkan Yorulmaz


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder