Bu durum üzerine Enpara'nın websitesindeki Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamındaki açıklamalarını okuyup, belirttikleri kvkk_bilgi@qnbfinansbank.com adresine Başvuru Hakkı konulu aşağıdaki maili gönderdim.
Gelecek cevap sonrasında da şikayet hakkımı kullanıp Kişisel Verilerin Korunması Kurumu'na bildirim yapacağım.
Bakalım bu süreçte neler tecrübe edeceğim...
Başvurum:
Sayın veri sorumlusu,
24/3/2016 tarihli ve 6698 sayılı Kişisel Verilerin
Korunması Kanununa dayanılarak tarafıma ait kişisel verilerimin:
-
İşlenme amacını ve amacına uygun kullanılıp
kullanılmadığı
-
Yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı 3. Kişiler
-
Aktarıldığı 3. kişilerce yapılan işlemler
-
3. Kişiler tarafından ele geçirildiğine dair
şüphe ya da bilginizin olup olmadığı
hakkında bilgi istiyorum.
Konuya ilişkin bilgi: 10 Ağustos 2019 Cumartesi günü saat
+9908502233663 numaralı telefondan kullanmakta olduğum 0555 xxx numaralı hattımdan
arandım. Arayan kişi adımı ve soyadımı söyleyip ben olduğumu teyit ettikten
sonra bankanızdan aradığını ve kullanmakta olduğum kredi kartını “Enpara Combo
Kart” ile değiştireceklerini, gönderi için ev veya iş adresimden hangisini
tercih ettiğimi sordu. İş adresimi tercih ettiğimi söylediğimde iş adresimi
açık adres şeklinde okudu ve paylaştığı bilgi doğruydu. Ardından mevcut enpara kredi
kartım ile faydalandığım kampanyadan son bir yıl içerisinde elde ettiğim gelir
tutarını söyledi ve bu bilgi de doğruydu. Kartı göndermeden önce son bir onay
süreci olduğunu, bu sebeple beni telesekreter sistemine bağlayacağını, bu
aşamda bazı bilgileri girdikten sonra tekrar kendisine bağlanacağımı söylediğinde
bunun bir dolandırıcılık girişimi olduğunu düşündüğümü, beni arayan numaranın
Enpara’nın telefonumda kayıtlı numarası olmaması sebebiyle telefon üzerinden
bilgi paylaşamayacağımı söyledim. Telefon açan kişi bu cevabım üzerine telefonu
yüzüme kapattı. Vakit kaybetmeden aynı gün saat 13:51’de 850 222 36 63 numaralı
Enpara müşteri hizmetlerini arayıp şüpheli işlem bildiriminde bulunmak
istediğimi söyledim. Tüm detayları paylaştım. Görüştüğüm müşteri temsilcisi
bunun bir dolandırıcılık vakası olabileceğini, yaptığım bildirim
sebebiyle bankanız adına teşekkür ettiğini söyledi.
İsim, soyisim, cep telefonu numarası, iş adresi, kredi
kartı kampanyasından kazandığım ödül tutarı gibi kişisel bilgilerimin veri
sorumlusu olan bankanız üzerinden onayım olmadan sehven ya da çalınma yöntemi
ile kötü niyetli 3. kişilere transfer edildiğinden şüpheleniyorum. Konunun
ivedilikle araştırılarak, her türlü düzeltici faaliyetin alınmasını, mevcut ya
da doğabilecek her türlü zararımın karşılanmasını talep ederim.
Bununla beraber, bu konuda benzer vakaların benim gibi
bankanızın başka müşterilerinin de başına geldiği internet üzerinden
erişebildiğim şikayetlerden görünmektedir:
Yukarıdaki bildirimleri göz önünde bulundurarak bankanızın bu
durumla ilgili Kişisel Verilerin Korunması Kurumu'na bilgi verip vermediğini de
öğrenmek isterim.Gereğini arz ederim,
Volkan Yorulmaz
Başvuru Tarihi:10/08/2019
TC: xxx
Tebligata esas iş yeri: (veri sorumlusunun sisteminde kayıtlı bulunan iş adresimdir)
Bildirime esas elektronik posta adresi: (veri sorumlusunun
sisteminde kayıtlı bulunan elektronik posta adresimdir)
Bildirime esas telefon numarası: 0555 xxx
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder