Bundan bir ay
önce enpara.com’dan aradığını söyleyen dolandırıcılar, enpara.com’daki
bilgilerimi kullanarak dolandırıcılık yapmaya çalıştılar, neyse ki arayan telefon
numarasının enpara’ya ait olmadığını anladığım için bu oyuna gelmedim. Konuyla
ilgili başımdan geçenleri bu içerikte paylaşmıştım:
Başımdan geçen bu
olay, bir müşteri olarak kişisel verilerimin iznim olmadan 3. Kişilerin eline
geçmesi sebebiyle canımı oldukça sıktı. Ardından enpara.com’dan Kişisel
Verilerin Korunması Kanunu kapsamında bilgi talep ettim. Nasıl başvuru
yaptığımı ve neler istediğimi de yukarıdaki içerikte sizlerle paylaşmıştım.
Kanunda belirtilen
1 aylık süre boyunca bekledim ve enpara.com ya da bu markanın sahibi olan
QNBFinansbank yetkilileri tarafından bana herhangi bir bildirim yapılmaması
sonucu ben de konuyu Kişisel Verilerin Korunması Kurulu’na aktardım. Bir başka
deyişle, very sorumlusu olan QNBFinansbank’ı Kurul’a şikayet ettim. Bu
şikayetimle ilgili detayları da buradan aktarmıştım:
Bu aksiyon
sonrası, twitter’dan da bir ileti yazarak bankaya, kendilerini KVKK’ya şikayet
ettiğimi bildirdim.
Ardından bir aydır aranmayan müşteri, aranmaya başlandı, şikayetimle ilgili detaylar istendi. Çalışanlara yardımcı olmak için talep ettikleri bilgileri verdim. En son gönderdiğim maili iletmem talep edildiğinde bu durumdan rahatsız oldum ve maili zaten kurumu gönderdiğimi söyleyip paylaşamayacağımı ilettim.
Sonra enpara.com
websitesine girip bir kez daha gönderdiğim mail adresini kontrol ettim. Web sitesinde
belirtildiği şekilde kkvk_bilgi@qnbfinansbank.com
adresine göndermiştim. Mail adresine dikkatli baktığımda kvkk yerine kkvk
yazdığını farkettim, ancak maili gönderdiğim 10 Ağustos gecesi bana gönderdiğim
mailin ulaşmadığı yönünde bir bildirim gelmediği için benim bu durumu fark etmem
mümkün değildi. Aynı gün akşam üstü yine enpara.com müşteri hizmetlerinden
arandım, temsilci maili kvkk yerine kkvk adresine göndermişsiniz derken hemen müdahale
ettim resmi sayfalarından “Gizlilik Politikası” bölümüne girmelerini istedim. Web
sayfasına güncelleme sebebiyle erişemediğini söyleyen temsilciye öğlen
saatlerinde web sayfasından aldığım ekran görüntüsünü twitter üzerinden DM attım. Durumu kendisi de görünce ilgili
kişilere ileteceğini söyledi. Bunun üzerine ben de KVKK iletişim hattını
aradım. Hem şikayet başvurumun kendilerine ulaştığını teyit edip takip
numarasını aldım, hem de bankanın hatalı mail adresi bildirmesi durumunun
kayıtlara geçmesini sağladım. Neyse ki KVKK’da görevli personel, bireylere son
derece yardımcı ve çözüm odaklı, oldukça ilgililer ve bizim yanımızda
olduklarını görmek çok güzel.
Şimdi sıra Kurul’un
dosyayı incelemesinde. Bu konuyu takip edip paylaşmaya devam edeceğim. Bu
arada, şunu hatırlatmakta fayda var, benim gibi enpara.com’dan 12 Eylül akşamına
kadar KVKK kapsamında mail yöntemiyle bilgi talep eden herkesin talebi bankaya
ulaşmadı. Ancak 12 Eylül akşamı itibariyle, benim kendilerine hatadan bahsetmem
sayesinde, web sitelerindeki mail adresi güncellendi ve artık başvurular
kendilerine ulaşabilecek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder