12 Eylül 2019 Perşembe

Enpara.com ve Finansbank’tan Kişisel Verilerinizi İsterseniz Alamazsınız


Bundan bir ay önce enpara.com’dan aradığını söyleyen dolandırıcılar, enpara.com’daki bilgilerimi kullanarak dolandırıcılık yapmaya çalıştılar, neyse ki arayan telefon numarasının enpara’ya ait olmadığını anladığım için bu oyuna gelmedim. Konuyla ilgili başımdan geçenleri bu içerikte paylaşmıştım:


Başımdan geçen bu olay, bir müşteri olarak kişisel verilerimin iznim olmadan 3. Kişilerin eline geçmesi sebebiyle canımı oldukça sıktı. Ardından enpara.com’dan Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında bilgi talep ettim. Nasıl başvuru yaptığımı ve neler istediğimi de yukarıdaki içerikte sizlerle paylaşmıştım.
Kanunda belirtilen 1 aylık süre boyunca bekledim ve enpara.com ya da bu markanın sahibi olan QNBFinansbank yetkilileri tarafından bana herhangi bir bildirim yapılmaması sonucu ben de konuyu Kişisel Verilerin Korunması Kurulu’na aktardım. Bir başka deyişle, very sorumlusu olan QNBFinansbank’ı Kurul’a şikayet ettim. Bu şikayetimle ilgili detayları da buradan aktarmıştım:


Bu aksiyon sonrası, twitter’dan da bir ileti yazarak bankaya, kendilerini KVKK’ya şikayet ettiğimi bildirdim.



Ardından bir aydır aranmayan müşteri, aranmaya başlandı, şikayetimle ilgili detaylar istendi. Çalışanlara yardımcı olmak için talep ettikleri bilgileri verdim. En son gönderdiğim maili iletmem talep edildiğinde bu durumdan rahatsız oldum ve maili zaten kurumu gönderdiğimi söyleyip paylaşamayacağımı ilettim.
Sonra enpara.com websitesine girip bir kez daha gönderdiğim mail adresini kontrol ettim. Web sitesinde belirtildiği şekilde kkvk_bilgi@qnbfinansbank.com adresine göndermiştim. Mail adresine dikkatli baktığımda kvkk yerine kkvk yazdığını farkettim, ancak maili gönderdiğim 10 Ağustos gecesi bana gönderdiğim mailin ulaşmadığı yönünde bir bildirim gelmediği için benim bu durumu fark etmem mümkün değildi. Aynı gün akşam üstü yine enpara.com müşteri hizmetlerinden arandım, temsilci maili kvkk yerine kkvk adresine göndermişsiniz derken hemen müdahale ettim resmi sayfalarından “Gizlilik Politikası” bölümüne girmelerini istedim. Web sayfasına güncelleme sebebiyle erişemediğini söyleyen temsilciye öğlen saatlerinde web sayfasından aldığım ekran görüntüsünü twitter üzerinden DM attım.  Durumu kendisi de görünce ilgili kişilere ileteceğini söyledi. Bunun üzerine ben de KVKK iletişim hattını aradım. Hem şikayet başvurumun kendilerine ulaştığını teyit edip takip numarasını aldım, hem de bankanın hatalı mail adresi bildirmesi durumunun kayıtlara geçmesini sağladım. Neyse ki KVKK’da görevli personel, bireylere son derece yardımcı ve çözüm odaklı, oldukça ilgililer ve bizim yanımızda olduklarını görmek çok güzel.

Şimdi sıra Kurul’un dosyayı incelemesinde. Bu konuyu takip edip paylaşmaya devam edeceğim. Bu arada, şunu hatırlatmakta fayda var, benim gibi enpara.com’dan 12 Eylül akşamına kadar KVKK kapsamında mail yöntemiyle bilgi talep eden herkesin talebi bankaya ulaşmadı. Ancak 12 Eylül akşamı itibariyle, benim kendilerine hatadan bahsetmem sayesinde, web sitelerindeki mail adresi güncellendi ve artık başvurular kendilerine ulaşabilecek.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder