14 Kasım 2019 Perşembe

KVKK'dan Haber Var

Enpara ya da kurumsal kişiliğiyle QNB Finansbank'ı KVKK şikayetim ve sonrasındaki gelişmelerle ilgili içerikleri aşağıdaki linkte paylaşmıştım:

https://sadecehakkimiaradim.blogspot.com/2019/09/enparacomdan-kvkk-kapsamnda-acklama.html

Enpara'nın gönderdiği cevabı yeterli bulmadığım için KVKK'ya bir kez daha şikayette bulundum. Şikayet dilekçem aşağıdaki gibiydi:


11 Eylül 2019 tarihli dilekçemle, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (Kanun)’nun “Kurula Şikâyet” başlıklı 14 üncü maddesine dayanarak veri sorumlusu olan QNB Finansbank A.Ş.’yi Kurulunuza şikayet etmiştim.

Konuyla ilgili sosyal medya hesaplarımdan da Enpara.com ve QNBFinansbank’ın sosyal medya hesaplarını etiketleyerek kendilerini şikayet ettiğime dair bildirimde bulundum. İlgili içerik aşağıdaki gibidir:


Bu durum üzerine banka yetkilileri tarafından arandım ve kendilerinden bilgi talep ettiğim e-postaya ulaşamadıkları bilgisini aldım. Gönderdiğim e-posta adresini kontrol ettiğimde veri sorumlusunun websitesinde (https://www.qnbfinansbank.enpara.com/guvenlik/gizlilikPolitikasi.aspx) belirtilen kkvk_bilgi@qnbfinansbank.com adresine e-posta gönderdiğimi teyit ettim. Bu e-posta gönderisini şikayet başvurumda Kurulu’nuza da iletmiştim. Banka yetkililerinin bir sonraki aramasında e-posta’yı ilettiğim adresi paylaştım. Bu görüşmede yetkili kişi, “epostayı kvkk yerine kkvk adresine göndermişsiniz” deyince müdahale ettim ve resmi sayfalarından “Gizlilik Politikası” bölümüne girmelerini istedim. Web sayfasına güncelleme sebebiyle erişemediğini söyleyen temsilciye öğlen saatlerinde web sayfasından aldığım ekran görüntüsünü sosyal medya (twitter) üzerinden enpara.com’un resmi hesabına özel mesaj attım.  Durumu kendisi de görünce ilgili kişilere ileteceğini söyledi. Bu görüşmenin yapıldığı 12 Eylül akşamı websitesindeki e-posta adresi değiştirilerek güncellendi. Bu değişimi önce ve sonrasında aldığım ekran görüntüleri ile belgelendirdim.

Ardından 25 Eylül 2019 tarihinde ekte paylaştığım gönderi ile e-posta adreslerindeki hatayı kabul ederek özür dileyen veri sorumlusu banka, kişisel verilerimin 3. Kişiler tarafından ele geçirildiğine ilişkin herhangi bir bulguya rastlanılmadığını belirten, herhangi bir detay ya da destekleyici bilgi ve belge içermeyen bir metin gönderdi. Bu açıklama tarafımca yetersiz bulunmuştur. Kanun’un 14. Maddesine göre ilgili kişi verilen cevabın yetersiz bulunması durumunda veri sorumlusunun cevabını öğrendiği tarihten itibaren otuz gün içinde Kurula şikâyette bulunabilir. Bu hakkımı kullanarak QNB Finansbank A.Ş.’yi Kurulunuza şikayet etmekteyim.

Gereğini bilgilerinize arz ederim.

Saygılarımla,

Volkan Yorulmaz

Şimdilik süreçle ilgili nihai bir durum yok ancak bugün KVKK'dan gelen tebligatla iki başvurumun birleştirildiğini ve değerlendirme sürecinin devam ettiğini öğrendim. Bakalım bu sürecin sonunda kim haklı bulunacak...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder