Takvimler
2017 yılı Kasım ayının son haftasını gösterirken Garanti Bankası Bonus kredi
kartımın ekstresinde 104.50 TL’lik “yıllık üyelik bedeli” görünce daha önce
farklı bankalara karşı birçok kez başarıya ulaştığım gibi Garanti’den de yıllık
üyelik bedelini geri alma gerektiğine karar verdim.
Öncelikle
şunu hatırlatayım, bankaların kredi kartı “yıllık üyelik bedeli”ne kesinlikle
karşıyım, bunun haksız olduğunu düşünüyorum ve ne zaman bu tutar tarafıma
yansıtılsa hakkımı arıyorum.
Bu
süreçlerin meyvesini hep aldım, bir başka deyişle hakkımı geri aldım.
İşte
2013 sonucu:

Ve
2014 sonucu:

Sıra
2015, 2016 ve 2017’ye toplu başvuru yapma zamanı gelmişti:
Aldığım
olumsuz cevap sonrası ilk izin günümde ekstreler ve olumsuz cevap ile beraber
soluğu İzmir Karşıyaka Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’nde aldım.
Başvurumu yaptım ve süreci beklemeye başladım. Bekleme süresi eskisine göre çok
daha kısalmış durumda ve süreci e-devlet üzerinden de takip edebiliyorsunuz.
Gerçekten büyük kolaylık.
Bu
arada eğer Kaymakamlığa gitmekle uğraşmak istemezseniz oturduğunuz yerden
başvurunuzu e-devlet üzerinden de yapabiliyorsunuz. Bu konuda hazırlamış
olduğum içeriğe linkten ulaşabilirsiniz:
Dediğim
gibi, süreç artık eskisine göre çok daha hızlı işliyor. E-Devlet üzerinden
takip ettiğim süreç 27 Kasım 2017 tarihinde başladı ve 17 Ocak 2018 tarihinde
karara bağlandı. 18 Ocak 2018 tarihinde de karar yazısı hazırlandı ve posta ile
tarafıma 25 Ocak 2018 tarihinde tebliğ edildi. İşte karar belgesi:

Kararı
aldıktan sonra twitter üzerinden Garanti'yeSor
(https://twitter.com/GarantiyeSor) adlı Garanti Bankası twitter hesabına konuyu
ilettim. Kararı banka şubesine teslim etmem gerektiğini söylediler. 2 Şubat
2018 günü kararı bankaya götürdüm, tarayıp Hukuk Birimlerine ilettiler. Aynı
günün akşamı müşteri temsilcisi ile yaptığım görüşmede ödemenin onaylandığını,
şubeye giderek muvafakatname imzalamam gerektiğini öğrendim. 5 Şubat 2018
tarihinde de şubeye gidip ilgili belgeyi imzaladım. Ardından twitter üzerinden
gerekli işlemleri tamamladığımı ilgililere ilettim.
Bu
mesajlar sonucunda da telefon ile bana ulaşan Garanti Bankası twitter ekibinden
temsilci arkadaşımız kartıma iade işleminin gerçekleştiği bilgisini paylaştı.
Kontrol ettim ve güzel haberi gözlerimle gördüm:

Demek ki neymiş, o kredi kartı üyelik bedelini
bankalar istedikleri kadar yazsınlar, uğraşınca geri alınabilirmiş. Evet izin
günümden kaybettim, yazıştım, telefonla konuştum, özetle vakit
kaybettim ve yoruldum ama bugün bu yazıyı gururla hazırlayıp birilerine
yol göstermiş olduğum için mutluluk yaşayabiliyorsam kazanan ben, kaybeden
banka olmuş demektir. Ve buna kesinlikle değer…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder