9 Temmuz 2019 Salı

Kredi Kartı Üyelik Bedelini Nasıl Geri Aldım?

İçinde bulunduğumuz teknoloji çağında devletimizin dijital dönüşümü vatandaşlar olarak bizlerin de işini oldukça kolaylaştırıyor. Bunun en güzel örneklerinden biri de e-devlet üzerinden Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne oturduğumuz yerden başvuru yapıp hakkımızı arayabiliyor olmamız.

2017 yılı Ağustos ayında yapılan bu düzenleme hakkında sizleri daha önce 
bilgilendirmiştim:


Ardından aynı yıl kaymakamlığa yaptığım tüketici sorunları hakem heyeti başvurumu da e-devlet üzerinden takip ettiğimi sizlerle paylaşmıştım:


Bu kez olayı bir seviye daha ileri taşıdım, tüm süreci oturduğum yerden gerçekleştirdim:

- Önce Garanti Bankası Kasım ayı Bonus Card ekstreme 119 TL tutarında yıllık üyelik bedeli yansıttı.
- Tutarın iadesini Garanti Bankasıwebsayfasındaki iletişim bölümünü kullanarak istedim. Tüm benzer başvurular için kullandıkları format ile reddettiler.
- Ardından ekstre ve bu ret yazısı ile e-devlete girip arama bölümünden Ticaret Bakanlığı - Tüketici Hakem Heyetlerine Başvuru İşlemi sekmesini takip ettim.
- Buradan konuyu kısaca özetleyip bilgisayarıma kaydettiğim ekstreyi ve Garanti Bankasından aldığım mailin pdf halini yükledim.
- 25 Kasım Pazar gecesi yaptığım başvuru 26 Aralık Çarşmaba günü sonuçlandı ve sonuç yazısı 31 Aralık Pazartesi günü posta ile elime ulaştı.

Özetle elektronik dönüşüm sayesinde süreç 1 ay içerisinde hızlıca sonuçlandı. Tabi ki süreçte herhangi bir süpriz olmadı, yani tüketici olarak haklı bulundum ve tutarın iadesine karar verildi.

Başvuru Numarası
İşlem Tarihi
Yapılan İşlem
2018/0510.3250
25.11.2018 21:45:46
Başvuru Tamamlandı
2018/0510.3250
29.11.2018 16:27:58
Savunması İstendi
2018/0510.3250
29.11.2018 16:46:56
Başvuru Bilgileri Güncellendi
2018/0510.3250
26.12.2018 11:15:11
Gündeme Alındı
2018/0510.3250
26.12.2018 11:47:59
Karara Bağlandı
2018/0510.3250
26.12.2018 16:21:35
Savunması Geldi
2018/0510.3250
26.12.2018 16:22:17
Karara Bağlandı


31 Aralık günü karak elime ulaşınca, ne de olsa yılbaşı alışverişi için dışarı çıkacağım için bir de en yakın Garanti şubesine kararı bıraktım ki iade için banka "elimize karar ulaşmadı" bahanesini kullanıp zaman kazanmaya çalışmasın.


Siz de bu yöntemi kullanarak hızlıca banka kartlarınıza işletilen yıllık üyelik bedeli tutarını geri alabilirsiniz.


Size bu yolda ilham verecek, cesaretlendirecek bir kitap da kaleme aldım. Benzer olaylarla gündelik hayatınızda karşılaştığınızı tahmin etsem de belki önemsememiş, belki vakit ayırmamış, belki de farklı bir çözüm yolu bulduğunuz o tatsız müşteri deneyimleriniz var ya, işte bunlar benim de başıma geldi… Ve ben bunları nasıl çözdüm, onu anlattım. Keyifli okumalar dilerim.

Kitabımı iTunes üzerinden almak için:

Kitabımı GooglePlay üzerinden almak için:
Sadece Hakkımı Aradım - Google Play

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder