İçinde bulunduğumuz teknoloji çağında devletimizin
dijital dönüşümü vatandaşlar olarak bizlerin de işini
oldukça kolaylaştırıyor. Bunun en güzel örneklerinden biri de e-devlet
üzerinden Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne oturduğumuz yerden başvuru yapıp
hakkımızı arayabiliyor olmamız.
2017 yılı Ağustos ayında yapılan bu düzenleme hakkında sizleri daha önce bilgilendirmiştim:
2017 yılı Ağustos ayında yapılan bu düzenleme hakkında sizleri daha önce bilgilendirmiştim:
Ardından aynı yıl kaymakamlığa
yaptığım tüketici sorunları hakem heyeti başvurumu da e-devlet üzerinden takip
ettiğimi sizlerle paylaşmıştım:
Bu kez olayı bir seviye daha ileri
taşıdım, tüm süreci oturduğum yerden gerçekleştirdim:
- Önce Garanti Bankası Kasım ayı Bonus Card ekstreme 119 TL tutarında yıllık üyelik bedeli yansıttı.
- Tutarın iadesini Garanti Bankasıwebsayfasındaki iletişim bölümünü kullanarak istedim. Tüm benzer başvurular için kullandıkları format ile reddettiler.
- Ardından ekstre ve bu ret yazısı ile e-devlete girip arama bölümünden Ticaret Bakanlığı - Tüketici Hakem Heyetlerine Başvuru İşlemi sekmesini takip ettim.
- Buradan konuyu kısaca özetleyip bilgisayarıma kaydettiğim ekstreyi ve Garanti Bankasından aldığım mailin pdf halini yükledim.
- 25 Kasım Pazar gecesi yaptığım başvuru 26 Aralık Çarşmaba günü sonuçlandı ve sonuç yazısı 31 Aralık Pazartesi günü posta ile elime ulaştı.
Özetle elektronik dönüşüm sayesinde süreç 1 ay içerisinde hızlıca sonuçlandı. Tabi ki süreçte herhangi bir süpriz olmadı, yani tüketici olarak haklı bulundum ve tutarın iadesine karar verildi.
- Önce Garanti Bankası Kasım ayı Bonus Card ekstreme 119 TL tutarında yıllık üyelik bedeli yansıttı.
- Tutarın iadesini Garanti Bankasıwebsayfasındaki iletişim bölümünü kullanarak istedim. Tüm benzer başvurular için kullandıkları format ile reddettiler.
- Ardından ekstre ve bu ret yazısı ile e-devlete girip arama bölümünden Ticaret Bakanlığı - Tüketici Hakem Heyetlerine Başvuru İşlemi sekmesini takip ettim.
- Buradan konuyu kısaca özetleyip bilgisayarıma kaydettiğim ekstreyi ve Garanti Bankasından aldığım mailin pdf halini yükledim.
- 25 Kasım Pazar gecesi yaptığım başvuru 26 Aralık Çarşmaba günü sonuçlandı ve sonuç yazısı 31 Aralık Pazartesi günü posta ile elime ulaştı.
Özetle elektronik dönüşüm sayesinde süreç 1 ay içerisinde hızlıca sonuçlandı. Tabi ki süreçte herhangi bir süpriz olmadı, yani tüketici olarak haklı bulundum ve tutarın iadesine karar verildi.
Başvuru Numarası
|
İşlem Tarihi
|
Yapılan İşlem
|
2018/0510.3250
|
25.11.2018 21:45:46
|
Başvuru Tamamlandı
|
2018/0510.3250
|
29.11.2018 16:27:58
|
Savunması İstendi
|
2018/0510.3250
|
29.11.2018 16:46:56
|
Başvuru Bilgileri Güncellendi
|
2018/0510.3250
|
26.12.2018 11:15:11
|
Gündeme Alındı
|
2018/0510.3250
|
26.12.2018 11:47:59
|
Karara Bağlandı
|
2018/0510.3250
|
26.12.2018 16:21:35
|
Savunması Geldi
|
2018/0510.3250
|
26.12.2018 16:22:17
|
Karara Bağlandı
|
31 Aralık günü karak elime ulaşınca, ne de olsa yılbaşı alışverişi için dışarı çıkacağım için bir de en yakın Garanti şubesine kararı bıraktım ki iade için banka "elimize karar ulaşmadı" bahanesini kullanıp zaman kazanmaya çalışmasın.
Siz de bu yöntemi kullanarak hızlıca
banka kartlarınıza işletilen yıllık üyelik bedeli tutarını geri alabilirsiniz.

Size bu yolda ilham verecek, cesaretlendirecek bir
kitap da kaleme aldım. Benzer olaylarla gündelik hayatınızda karşılaştığınızı
tahmin etsem de belki önemsememiş, belki vakit ayırmamış, belki de farklı bir
çözüm yolu bulduğunuz o tatsız müşteri deneyimleriniz var ya, işte bunlar benim
de başıma geldi… Ve ben bunları nasıl çözdüm, onu anlattım. Keyifli okumalar
dilerim.
Kitabımı iTunes üzerinden almak için:
Kitabımı GooglePlay üzerinden almak için:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder