Şimdiye kadar verdiğim mücadelenin en yorucu tarafı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne başvuruların bireysel olarak yapılmasıydı. Özellikle benim gibi bağımlı çalışan kişilerin iş yerinden yıllık izinlerini kullanarak bu başvuruyu yapması can sıkıcı bir konuydu. Yapılan mevzuat değişikliği artık bu konuda bize çok büyük kolaylık sağlıyordu.
Pekala
yönetmelikteki bu değişiklik ne getirdi? Aşağıdaki cümleyi dikkatlice
okuyalım.
Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular şahsen veya avukat aracılığıyla; elden, posta yoluyla veya elektronik ortamda e-Devlet kapısı üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi ile yapılır.
Gördüğünüz gibi, artık
şahsen Kaymakamlığa gidip yapmakta olduğumuz başvuruya alternatif
olarak e-devlet üzerinden de hakem heyetine başvuru yapabilmenin
önü açılmıştır. Yönetmeliği biraz daha
incelediğimde şu ibare dikkat çekmektedir:
Elektronik ortamda
yapılan başvuruların Tüketici Bilgi Sistemi ile yapılması zorunludur.
Bu başvuruların geçerli olabilmesi için uyuşmazlıkla ilgili başvuru formunun eksiksiz olarak doldurulması, varsa bilgi ve belgelerin sisteme yüklenmiş olması gerekir.
Zaten önceden hakem heyeti başvurularında bizden konuya ilişkin destekleyici belgeler isteniyordu, düzenleme ile elektronik ortamdan başvuru esnasında bunların örneğinin sisteme yüklenmesi gerektiği belirtilmiş. Bu da gayet makul ve kullanıcı dostu bir çözüm.
Bir de uygulama ne
zaman başlayacak diye baktım, bunun cevabı da oldukça güzeldi:
Bu Yönetmelik
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yani 11 Ağustos 2017’de yayımlanan yönetmelik
yine aynı gün yürürlükteydi. O halde daha fazla zaman kaybetmeden
sistemin çalışıp çalışmadığını test etmek
istedim ve e-devlet kapısına giriş yaptım. Arama bölümüne “Tüketici Bilgi
Sistemi” yazdım.
Karşıma çıkan ekrandan “Uygulamaya Git” linkine bastım.
Ardından ilk defa giriş yapacağım için doldurmam gereken taahhütname karşıma geldi:
Bu bölümde kayıt
yaptıktan sonra soldaki menüden “Tüketici Başvurusu”nu seçip
elinizdeki belgelerle yaşadığınız sorunla ilgili Tüketici Sorunları Hakem
Heyeti’ne başvurunuzu artık gerçekleştirebiliyorsunuz.
Her ne kadar
yukarıda bankalar özelindeki başvurularımdan bahsetsem de tabi
ki bununla sınırlı değilsiniz. Sizler yıllık belirlenen
limitler dahilinde satın almış olduğunuz her türlü mal ve
hizmet için bu yolu kullanarak hakem heyetine başvurabilirsiniz.
Bu bir ayakkabı, çanta, cep telefonu ya da TV olabilir. Eğer sorunu
satın aldığınız firma çözmüyorsa, mal
veya hizmet bedeli belirtilen limitler dahilindeyse, elinizde gerekli belgeler
varsa, oturduğunuz yerden artık hakkınızı arayabilirsiniz.
O halde
sizin canınızı sıkan tatsız bir müşteri deneyiminiz varsa, şimdi
turkiye.gov.tr’ye giriş yaparak hakkınızı aramaya başlayabilirsiniz.
Merhabalar,
YanıtlaSilBenden de yıllık kart ücreti adı altında kesintiler oldu. Bankayı aradığımda sadece bu yıl için geri ödemeyi yapabileceklerini ancak önceki seneler için birşey yapamayacaklarını dile getirdiler. Bu yıl içinde ise eğer 9 ay kredi kartını iptal ettirmemek şartıyla geri ödeme yapılacağı söylendi. Peki bu durumda sadece ekstreleri e devlet üzerinden sunarak itiraz edebilirmiyim? Yoksa yine elimde yazılı bir red cevabı olmalımı?
Merhaba,
YanıtlaSilElinizde yazılı bir red cevabı olması, hakem heyetinin inceleme sürecinde aradığı bir gerekliliktir.
Selamlar,
Volkan